torsdag 2. august 2007

Ute skin endeleg sola..

..og eg har hatt meg ein runde i hagen igjen nå i ettermiddag. Nå blømer hagehortensiaen min på det finaste og det er så mange og tunge blomar at greinene bøyer seg nesten ned i bakken.
Eit nærbilde av dei nydeleg blomane på hortensiaen :o)

Dei amerikanske blåbæra på busken i hagen min byrjar å bli modne..dei er ikkje så gode som blåbæra ein finn i skogen, men veldig dekorative til kaker, dessertar o.l


Slik ser prestekragane mine ut etter besøk av sniglane...trist syn :o( Dei har kosa seg og boltra seg rundt i beda mine nå når veret har vore fuktig i vekesvis..
Klikk på bilda så får du sjå dei større og meir detaljert!



13 kommentarer:

FO - 2 sa...

Hortensiaen din er flott! :)
Herlig blåfarge!
Kjekt med blåbærbusker i hagen.
Store og dekorative, som du skriver.
Trist med sneglene som ødelegger!
Vi må nok være innstilt på "krig".
Jeg har vært ute og kriget nesten hver kveld siden i vår. Og det hjelper.
De har sine favoritter.
Her liker de best Fiolene mine...
Lykke til med kampen.

elin1976 sa...

Guri for noen nydelige bilder duhar tatt i dag. Nå får jeg skikkelig sommerstemnning. he he
I går kveld når jeg satt her med tente starinlys og blogget, fikk jeg skikkelig høststemning. I dag når jeg våknet skinnte sola her for første gang her hjemme i min ferie. (begynner på jobb på mandag)
Hadde litt fint vær i Danmark og litt i Flekkefjord men her har jammen ikke solen vist seg i hele juli. Har ingen sommerlomster igjen så i morgen må jeg stikke ut å kjøpe noen.
Må liksom begynne på nytt nå. Er glad vi skal til Spania i oktober.
Ha en fin kveld. Klem:O)

Anonym sa...

Heisann,lenge siden sist!!Så flotte bilder du har tatt.Koselig med blåbær i hagen. Vi plantet to stk epletrær for to år siden, og i år kommer det 1 stk eple (",) Det må jo bare plukkes inn til høsten med en flott sermoni...hi hi...håper på flere neste år. I tillegg så har du jo laget så flotte skilt,koselig å pynte med slike.Vi høres igjen

Anonym sa...

Nydelig hotensia, ta inn en stor kvast og tørk den, er så fint med tørket hotensia !!!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så flotte hagebilder!
Jeg har også akkurat blogga min Hortensia ....igjen!
Hortensia er bare en ufattelig vakker blomst , og den tørker seg jo selv!
I fjor pluket jeg de bare inn og de står ennå flott i en kurv her i stuen!

Klem

Hulda sa...

Du har virkelig en flott hortensia, så stor og kraftig den er! Nydelig blå farge på den også. Kos deg med godværet så lenge det varer. :)

Anonym sa...

Å, så stor hortensia du har! Den var virkelig flott! Synd med sneglene som har forsynt seg i hagen din. Vi har ikke fått sånne snegler hos oss enda, men de kommer vel...Da tror jeg det blir over og ut med hagearbeid for min del. Har helt fobi mot snegler, de er verre enn edderkopper også, synes jeg.
Så fine de skiltene dine var forresten!
Ha ei riktig fin helg!

JULIEK sa...

Så vackre bilder du tar : )

Hege sa...

Kjempe søte skilt du har laget.Heldigvis er vi skånet for de ekle sneglene her nord,enda..Hærlig blå farge på hortensiaen.

Tussaluso sa...

Ja, endelig har me sett sola idag. Da har vore herlig og kunne være ute hagen igjen uten å bli våt. Ser ut som om blomstene dine har overlevd kulde og regn. Da har ikkje mine. Har faktisk bare ei krukke med blomster igjen, resten er visna. Ja, ja. Ha ei goe helg.

Anonym sa...

Dette var nydelige bilder. Hortensiaen din var så vakker.

Anonym sa...

Nydelige bilder både av blomster og blåbær... så flott at solen skinner hos dere, her var det meldt sol i dag...hmmm, men HER regner det... ja,ja det kommer vel sol hit - en dag også...

Ha en flott søndag...

Anonym sa...

Så nydelig hortensia, her har vi den kun i krukker! Ha en trivelig søndag!