torsdag 20. september 2007

Babyhue av restegarn


Eg hadde ein del restegarn igjen av alpakkagarn etter diverse ting eg har strikka, og fann ut at eg kunne strikke ei hue av det. Eg har teke utgongspunkt i ei oppskrift frå DROPS, men som vanleg gjorde eg ein del endringar undervegs..Denne er i størrelse 1 1/2 -2 år, og er kjempemjuk og ekstra varm og god sidan den er lang og kan stappast nedi jakke eller dress.

Mangla dessverre modell, så sminkedokka måtte til pers..ser litt rart ut, men, men ;o)

Ynskjer deg som er innom ei super hausthelg med masse kos!!

25 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin den var - veldig fine farger også! Det var forresten et godt tips til bruk av restegarn...

Marie sa...

Her er så mykje fint på bloggen din, denne hua er ikkje noko unntak! Ho ser mjuk og herleg ut, og ein slepp snorer under haka. Ja ein slepp skjerf også. Praktisk OG fin!

Anonym sa...

Flott og praktisk lue!! Syns disse er så utrolig gode for barn jeg. Du e en kløpper med både strikke og hekle du Merete. Ha en super fin helg! Stor klem fra rehntunge København!

FO - 2 sa...

Fin lue i skjønne farger.
Lurt med hals på ja. Godt det på en kald vinterdag.
Rester kan komme godt med de.
Stilig modell forresten.... ;)
Ønsker deg og dine ei fin fin helg. :)

Anonym sa...

Flott og praktisk lue, fikk veldig lyst til å strikke en slik til tullene mine nå jeg. God helg!

Anonym sa...

Heisann,koselig kommentar du la igjen hos meg i kveld...slikt varmer vet du! Så flott den lua ble, du er jo bestandig like flink.Hmmm...enn om jeg kunne strikke (",) Her er alt fint, nok å gjøre men koser meg masse. Ha en feiende flott helg.

Kreoline sa...

Nydelig lue i skjønn farge, sminkedukken duger godt som modell. Bølgeteppet ditt var også så skjønt, har ikke prøvt dette, er det vanskelig? går det fort å hekle? det ser bare så kjekt ut å hekle et sånt. Jeg har ikke tålmodighet så et er greiest hvis det går fort. Holder for tiden på med mormorruter, har holdt på siden sommerferien, så kanskje blir det ferdig til neste eller neste eller neste sommer.

Anonym sa...

Så lurt å bruke opp alpakkarestegarnet slik da! Jeg har også mange smårester i alpakka. Synes ikke jeg kan kaste det heller, er jo så fint det garnet. Dette var jo en kjempegod ide.
Ha ei fin helg, du også!

Anonym sa...

Ojojoj, kanllfin. Veit ei som ynskjer seg slik til jul ha ha.

Så Maren likar Bratz, for det er vel ei Bratz sminkedukke? Leikar ho med Bratz f eks, eller er det slutt på leiking nå? Og har ho den blonde med lyst langt hår og diamantsmykke? Hugsar ikkje namnet i farten...

Klem

Nette sa...

Den ble nydelig, synes også sminkedukka var perfekt som modell:-))) Kult det!

Andrea sa...

For en så nydelig babylue da, så koselig å se, jeg elsker babyklær, hihi. Jeg lurte på hvor lang tid du brukte på å hekle det babyteppet? Det var så nydelig, var sikkert krevende!? Du er kjempe flink. Lager så mye fint. Ønsker deg en flott fredag. Klem

Anonym sa...

Flott, for då har ho snart ein pakke i posten hehe. Klem

Anonym sa...

Flott lue som garantert blir mye brukt. Koselig blogg du har:-)

Anonym sa...

Superfin!!
God helg til deg også :O)

@afjo72 sa...

For en søt lue. Kan så godt se for meg en fornøyd liten frøken i den ja... :o)

Ha en riktig god helg du også! :o)

ChatrinesLiving sa...

Det var en kjempefin lue, flotte farger! Godt at man kan bruke litt rester av ig til, og det blir noe flott utav det:) Alpakka er favoritt til strikk hos meg, det er bare så deilig et garn.
Ønsker deg en flott helg!
Klem:)

Cloudberry sa...

Nydelig lue!
Ha ei flott helg :)

Anonym sa...

Kjempe flott hue du har laget! Praktisk og!
Ha en super flott helg!

Anonym sa...

Hei hei! Skulle gjerne hatt en sånn jeg midt på vinteren! Og jeg synes bildet var utrolig stilig!! fine farger også :) god helg!

Penelene sa...

Flott lue! Enig i at disse er superpraktiske. Ble inspirert til å strikke et par til ungene nå.

God helg!

elin1976 sa...

Sånne brukte prinsessa alltid. Farmoren er en reser på disse. Fikk alltid skryt for disse fra barnehagen. Velsig praktiske. Denne var veldig fin og fine farger. Ha en fin lørdag. Klem fra Elin:O)

Anonym sa...

Den luen blir knallgod, heldig den som får bruke den. God helg!

FO - 2 sa...

Har tag`a deg på bloggen min. :)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så flott!
Du er veldig flink Merete, har sagt før, men sier det igjen :))
Klem og god helg videre

Anonym sa...

Kjempe flott lue, nydelige farger samme.