måndag 24. september 2007

gammalt..og nytt ;o)

Oppi skogen her står mange gamle skur og alle har sin sjarm! Eg måtte bare ta bilde av dei værbitte plankane, rustne hengslene og den forholdsvis nye hengelåsen.. Når eg tuslar rundt slik åleine på tur så grublar eg nå alltid over eittkvart.. og denne gongen var det desse tankane som svirra..
Kvifor er hengelåsen så mykje nyare og blankare enn resten av skuret??
Har nokon brote seg inn og øydelagt den gamle hengelåsen??
Var den forrige hengelåsen av så dårlig kvalitet at den rusta bort lenge før hengslene??
Har eigaren mista nøkkelen slik at han måtte kjøpa ny hengelås?? (det er forresten noko som lett kunne ha skjedd meg :o) rotekopp som eg er..)
Er hengelåsen av så god kvalitet at den faktisk er like gamalt som resten, men har holdt seg like fin??
Kva trur du?????

15 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann,så mange fine bilder du har tatt...igjen.Artig å lese dine tanker...og ja,en kan lure på historien bak(",)Håper du har det bare fint,ha en god uke.

Anonym sa...

Jo, det er nok masse en kan lure på... og som regel er det jo en historie som har gjort ting som de er...

Ha en koselig kveld...

Anonym sa...

Flott bilde av hengsler og lås! Ikke godt å si hva som har skjedd her...
Ha en flott kveld!

Anonym sa...

fin tanke, æ trr at før va d ikke no særlig verdifullt i skuret, men no har eiern lagra nokka av verdi der og derfor må skuret låses...
:o)

fine ting du lage forrestn..

Hulda sa...

Det bildet likte jeg veldig godt! Tok et lignende av hengsler og lås på utedoet oppe ved hytta en dag i sommer.

Hm, sannelig ikke godt å vite hvorfor hengelåsen er nyere enn resten. :)

Anonym sa...

Nydeleg bilde. Du er tagga i bloggen min :)

FO - 2 sa...

Flott bilde! :)
Jeg har i likhet med Hulda knipsa lignde bilder av ute do osv. ;)
Jeg tror eieren bytta ut den gamle jeg, fordi han hadde somla vekk nøkkelen... Hehe.
Slik som du og jeg kan også.... ;)

Marie sa...

Eg trur at hengelåsen har rusta så mykje at det måtte kjøpast ny! Snakkar av erfaring...hehe.
Eg og gjer meg slike tankar når eg ser spor etter dei som har gått stien før meg, eller budd i huset mitt før meg...
God natt :o)

Karna sa...

Kjempe tøft bilde, er så sjarmerende med slike gamle dører og låser.....

ChatrinesLiving sa...

Flott bilde. Er nok enig med Marie der:) Så kan man jo bare lure på hva som er inni boden:) Ofte henger det sammen, gammelt og nytt:)
Ha en flott dag!
Klem:)

BO sa...

Du er tagga!

Grip dagen sa...

Hallo!... Måtte bare se innom i Hobbyhuset, høres ut som et spennende hus...
Fine strikketøy og så fine bilder da! Fin, dus kant rundt.
Du er en liten filosof når du er på tur, forstår jeg. Men trenger vi svar på alt da? Noen ting får vi bare undre oss over...
Ha det fint!
Marit

Kreoline sa...

Nydelig bilde, mange tanker en kan tenke frem om gamle ting, en ting er nå helt sikkert, hengelåsen er ny, da vet vi en ting. Ha en koselig kveld Merethe. Klem fra meg.

Andrea sa...

Hei. Du har blitt tagget, ta en titt i bloggen min...

Sol sa...

Kjempefint bilde....rust fascinerer meg, det gir så fltte farger og strukturer....Denne døra har nok litt av en historie........................