torsdag 29. april 2010

Grove pannekaker

Pannekaker er ein sikker vinnar på middagsbordet i heimen. Eg lagar røra av mest grovt mjøl, havregryn og skumma melk, og dermed er det eit sunnare alternativ enn dei "vanlege" pannekakene som er laga av kveitemjøl.

I tillegg brukar eg "go og mager bacon" frå Gilde som inneheld minimalt med fett. Baconet steiker eg i rapsolje.


Oppskrifta på grove pannekaker får du her:

1 dl kveitemjøl
1,5 dl grovbakst
1 dl havregryn (lettkokte)
5 dl lettmelk
4 egg
1/2 ts salt
2 ss smelta smør

Bland saman og la røra svelle i 15 minutt.



Grove pannekaker, med bacon, blåbærsyltetøy og potet :)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Ummm, deilige pannekaker ♥ Så lurt og lage de litt grovere, de så ikke så veldig grove ut, noe som jo er et kjempe + i forhold til og få barn og mann til og spise de:o))

Vi bruker og bacon og potet til pannekaker, men ikke blåbær, vi bruker løk...:o))

Ha en strålende kveld!

Klem Line

mette sa...

Mmmm, nå ble jeg sulten! Så herlig ut!

Prinsesse Elin sa...

Takk! Disse skal jeg jammen prøve til helga. Jeg elsker pannekaker men føler at her i huset blir det nesten som en dessert. Litt mye sukker og litt mye syltetøy. Nå kan iallfall jeg som mor føle at jeg ikke bare propper i ungen sukker. Dette blir frokosten i morgen. Har allerede kopiert den og skal skrive den ut å henge den på kjøleskapet:) HURRA:) ( tenk å bli så lykkelig av å få en pannekake oppskrift he he)

Cloudberry sa...

Det var en uvanlig kombinasjon til pannekaker ;) Potet..?
Vi bruker ertesuppe til ;)
Og ja, jeg tror jeg må kjøpe meg en elektrisk blyantspisser...

Penelene sa...

OG du og du så deilig det så ut. Jeg trenger absolutt å få ned noen kilo etter fødselen, og med to pannekakegale barn er dette helt topp. Takk for oppskrift!!

Anna Lisa sa...

Ikkje dumt med grove pannekaker nei. Nydelig :)
Ha ei fin helg og takk for koselig helsing
Klem

h.espe sa...

Grove pannekaker har jeg aldri prøvt, men det frister virkelig til å prøve - mmmmm...!!!

Ønsker deg en herlig 1. mai helg!

Klem fra Hildegunn