fredag 23. april 2010

Sommarkjole

Ein skjønn liten sommarkjole i mandarin petit har vore på pinnane den siste tida.
Ein nær slektning m. fam. skal i desse dagar adoptere ei herleg lita jente på eitt par år, og kjolen er ei velkomstgåve frå oss.
Eg har ikkje mønster på kjolen. Den har blitt til undervegs når eg strikka.

Strukturen i skjørtet er 9 rette masker og 1 vrang maske.
Eit hekla hjerte er sydd på nede på skjørtet og til slutt hekla eg ein picotkant rundt kanten.

Eit hjerte er sydd på på brystet, og ei tvinna snor går gjennom holrada mellom skjørtet og livet på kjolen.
Det er dei små detaljane som gjer kjolen spesiell og søt, syns eg :)

Nå håpar vi på varme herlege sommardagar slik at kjolen kan bli mykje brukt!

Ynskjer deg som kikkar innom her
ei strålande flott helg!!!!!

13 kommentarer:

Grannylovestoknit sa...

Den var veldig søt!

Grannylovestoknit sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Hulda sa...

Så flott kjole! Den vil nok passe perfekt til den lille jenta.

Cloudberry sa...

Utrolig søt kjole!

Kreoline sa...

Hei M, takk for koselig hilsen, lenge siden sist. Nå legger jeg deg i listen min så jeg kan følge med deg. Har en liten pause jeg også, litt lei har man lov å bli. Nydelig kjole du har strikket, skjønn rosa farge. Ha en fin helg du også, kos deg i solen, selv om det kunne vært litt mer vårlig temperatur, klem fra meg.

Barbros lille atelier sa...

For en nydelig kjole! Skjønner ikke at du får den så fin uten mønster. Så flink du er!

Klem

Unknown sa...

Så nydelig denne kjolen var. :))

Katarina sa...

Nydelig strikk Merete! Du er så utrolig dyktig!!! :-) Ha en riktig deilig weekend.

h.espe sa...

Så skjønn gave til ei herlig lita tulle! En flott velkommen gave dette :o)

Ønsker deg en strålende helg!

Klem fra Hildegunn

Timotei sa...

Nydelig kjole og så flink du er som lager mønster selv!

Guttemamma sa...

For en fantastisk gave ,ligger mye omtanke bak og kjempefin er den!!
Anette:-)

Tante Ning sa...

åååh så utrolig vakker kjole!!!

Crinoline sa...

For en søt kjole.Jeg må lære med å hekle pikot,men synes det er litt vanskelig å forstå hekleoppskrifter.God uke.