måndag 25. februar 2008

sokkar

Mannen i huset er yrkessjåfør og dermed må han innimellomm overnatte i lastebilen. Derfor treng han gode varme ullsokkar som kan varme han om natta eller om han skulle bli våt på beina.. Flaks for han at han har snille meg ;o) som strikkar sokkar til han i lange banar!!
Desse øverste er strikka av restegarn eg hadde liggande..og dermed minka garnlageret mitt litt og *jippi*
Desse sokkane er strikka i opalgarn og er tynne og herlege å ha oppi skoa.. eg har forsterka hælen med ein ekstra tråd, slik at det ikkje blir hol i dei så fort..

Tusen takk til snille Kjerst Elisabeth som gav meg eit enkelt sokkemønster og lærte meg å strikke sokkar :o) Det er fleire her i heimen og ellers i slekta som er glad for det!!!!

17 kommentarer:

Lemi sa...

hei hei du har ikke lyst å dele sokkeoppskrifta?
takk for fine kommentarer på veggteppe. æ håpe no mottakern blir å like d. ho har vært innom å sett d uten å vite at d e t ho. ;o)

klem

Randi sa...

Sokker er ikke jeg god på...en sokk så er jeg ferdig...da har tålmodigheten min tatt slutt...hihihi.

De bollene så jo fantastisk gode ut.
De må jeg prøve en gang.

Klem Randi

Anonym sa...

Sokker er den beste presangen man kan gi bort, for det er jo noe alle trenger!!!!
Men det er litt kjedelig å strikke dem, synes jeg, så her blir det strikket sokker innimellom alle andr prosjekt. Men det er et kjekkt håndarbeid å ta med seg på besøk/tur da!!!!
Ha en fin uke, Merete.

Grip dagen sa...

Hah! Senest igår maste husbonden min på om ikke jeg kunne strikke noen sokker til han!
At jeg ikke heller spurte deg...

Ser du er velidig snill med mannen din! Min fikk til svar at han må lete bedre i kurven, så finner han nok noen brukbare på bunnen...

Jeg synes det er kjedelig å bruke så lang tid på sokker som han trør ned i militærskoene sine...
Han skal nok få et nytt par en dag. Men nå har jeg så mye annet jeg lager, at han må rykke bak i køen... Uff, han har det ikke godt.

Idag henta jeg stor pakke fra stoff og stil, dermed rykka den stakkars mannenen min enda lenger bak i køen...

Ha ei strålende uke!
Klem Marit

♥ H@rmoni ♥ sa...

Heldig han! Det er så kjekt å få gode og varme strikkesokker. Eg håpte eg skule få nokon til bursdagen min, men eg fekk jo mykje anna fint som var strikka då..
Ha ein strålande veke! (Eg skriv stort sett på nynorsk, men bloggen min blei på bokmål..)

:O)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

här har det varit stickning ser jag..fina!!!

Millan

ChatrinesLiving sa...

Heldige han;) som slipper å fryse på beina! Å i tilleg får så rå-flotte sokker!
Tenk, er det noe jeg ikke liker så er det å strikke sokker... Men heldigvis så er jeg like heldig som mannen din, jeg får sokker av min mamma:)!!
Godt er det, siden jeg bor her oppe i nord;)
Ønsker deg en riktig go natt!
Klem fra chatrine:)

Mita`s hjørne sa...

Jepp... det er viktig å holde seg tørr på beina om en ikke skal bli syk...
Og jammen har du strikket mange flotte sokker også... kjekt med litt krymping i garnlageret også...

Ha en flott tirsdag og uke...

FO - 2 sa...

Praktisk og fint!
Du får vel snart bestillinger fra div. familiemedlemmer nå da.... ;)
God tirsdag! :)

Cloudberry sa...

Flotte sokker! Likte spesielt restegarns sokkene ; Kjekt å bli kvitt rester!

chevostar sa...

Flotte sokker du har laget til mannen din!
Skulle ønske at jeg og kunne strikke sokker...

ha en flott tirsdag merete!

Nette sa...

Kjempflotte sokker, snill du er med han:)))

Marte sa...

Hei:)

Så snill du er som strikker til din kjære!
Jeg skulle ønske jeg var flink til å strikke, jeg trenger noen nye sokker selv;)

Takk for kommentar hos meg (for lenge siden, jeg har vært litt fraværende)

Ha en flott tirsdag!!
Hilsen Marte

Hulda sa...

Sokkene du har strikka er kjempefine, så fine farger også. Jeg er så glad i slike sokker, fikk noen av søsteren min til jul.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Knallstilige sier jeg. Er for giddalaus selv til å strikke sokker, så blir alltid imponert når andre produserer par på rekke og rad!
Ha en skjønn kveld.
Klem

Timotei sa...

Sokker er artige å strikke og dine ble nå kjempefine da! Jeg pleier å legge opp til to sokker med en gang, så strikker jeg dem paralellt. Ellers blir det lett sånn som Randi sier over her; en sokk ferdig så tar tålmodigheten slutt...

Marie sa...

Så fine sokkar du har strikka!

Ønskjer deg ein fin onsdag :)