laurdag 14. mars 2009

bountykake

Lyst på noko godt??
då kan kanskje denne herlege bountykaka som eg har baka i dag frista.. for knakande god er den iallefall, og forholdsvis kjapp å lage :)
Kokos, sjokoladefyll og piska krem med sjokoladedryss på toppen...Mmmmm!

her får du oppskrifta hos meg:

Bountykake

4 eggekviter
200 gr kokosmasse
100 gr sukker
stivpisk eggekvitene og bland så i kokos og sukker
hell deigen i ei rund form ca 24 cm
steik på 160 grader i ca 40 minutt

glasur nr 1:
50 gr smør
1 plate lys kokesjokolade
2 dl melis
4 eggeplommer
smelt på svak varme og avkjøl

Glasur nr 2
3 dl kremfløyte
3 ss sukker
1 ts vanilesukker

hell over glasur 1 og så glasur 2 og strø litt kokesjokolade på toppen..
.
.og..VOILA!
kaka er klar til å nytast!!

14 kommentarer:

ceciliegrut sa...

Oj oj oj oj

Denne tror jeg er noe for meg :o) Den så bare DRITGOD ut!

h.espe sa...

Åhhhh, for en fristelse!! Denne oppskriften skal jeg ta vare på, for den så rååågod ut!

Ha en superflott helg kjære venn!

Klemmer fra Hildegunn

Katarina sa...

Mmmmmmmm,sei æ berre:-)

Miss.T sa...

mmmmmmmmm.. dette skal prøves !!! Alltid kjekt å prøve nye oppskrifter : )

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Den kaka så jo bare sååå god ut, og kokos er noe av det beste jeg vet...gjett hvem som skal lage den kaken en dag da...mmmm....
Tunikaen din er kanllfin...

Ha ei super helg...

Guttemamma sa...

Elsker kokos...så denne høres knall ut!!

Timotei sa...

Den ser kjempegod ut! Takk for at du deler oppskriften!

SNILLPIKE♥ sa...

Mmmm den så kjempegod ut. Jeg er veldig glad i kokos-sjokolade, så dette er nok en kake for meg. Ønsker om en fortsatt koselig helg for deg og dine. Klem fra Sunde

Bella sa...

Hei!

Takk for at du delte oppskriften, jeg kastet meg rundt da jeg så overskriften på NIB, og koste meg med Bountykake i går kveld (og i dag, hi hi..)! Jeg laget den uten krem på toppen, var veldig godt det også.

God søndag! : )

Kjersti sa...

Heisann! Første besøk i bloggen din, og her var det jammen mykje inspirasjon å henta.

Så flink du er!

FO - 2 sa...

Fristende og helt sikkert veldig god! :)
Nam nam!
Takk for oppskriften.

Ønsker deg ei fin ny uke Merete. :)
Klem fra meg.

Sigurd Olav Silset sa...

såg bare lekker ut! SKal prøves - jepp:)

Turid sa...

Fristende- den må prøves!

Sigurd Olav Silset sa...

Da er kaka utprøvd - og gjett om den skal prøves igjen!! Smakte utmerket, takk for at du delte oppskrifta:)