onsdag 18. mars 2009

ein liten bommert

var vel dette kjøpet eigentleg. Eg likar så utruleg godt all pynt i fattigmannssølv, men har ingen vase i dette sidan det ikkje toler vatn. Då skallar nemleg "sølvet" av :)

Her ein dag kom eg over denne vesle søte og yndige vasen i nettopp fattigmannssølv. "jøss", tenkte eg.."kanskje den er sett inn med noko spesielt slik at akkurat denne toler vatn".
Så eg greip med meg ein og sprang til kassen.
Denne ville jo passe vanvittig bra til krokusar, snøklokker osv..som du ser på bildet.
Vel heime putta eg blomar oppi vasen, fylte vatn i og sette den fint på ei hylle... uæææææ!!! dagen etterpå ser eg at sølvet er i ferd med å dette av :(
hallo...kva er vitsen med å selje vasar som ikkje toler vatn...
Ein liten bommert av eit kjøp altså.


Slik står vasen nett no...med ein sølvblom på toppen..og uten vatn i, sjølvsagt.
men det var nå ikkje akkurat slik eg hadde tenkt det.......

Fin onsdag til deg som kikkar innom :)

11 kommentarer:

Lena sa...

Neei - så kjedelig!!! Og enig med deg - hvem i ville fridens navn lager vaser man IKKE kan ha blomster i???
Men takk for tips- jeg visste ikke dette jeg...
Ha en glad ettermiddag.

Kari sa...

Jeg har vaser i fattigmannssølv, og mine tåler da vann! Bare ikke vask dem i oppvaskmaskinen, så går det bra det.

Nette sa...

Juks og fanteri...sikkert ment for plastblomster? Kjedelig ja!

Ingrid sa...

Godt spørsmål... hvorfor de selger vaser som ikke tåler vann! Kanskje du kan finne noen falske blomster å ha i den? Har sett snøklokker, hvitveis og krokus fake.. var ganske fine...

rod i hob sa...

Hei!
Takk for tipset! Vasar som ikkje tåle vatn har me ikkje plass til i min heim....!! Så eg ska passa på å ikkje kjøpa sånne til DET formålet....

God Torsdag!!

Crinoline sa...

Visste ikke at fattigmannssølv ikke tåler vann. Dette var kjedelig.

Kreoline sa...

Hei M., takk for en koselig velkomstkommentar. Kjedelig med de vasene der, har også hatt en som jeg bommet på. Nå har to nye, disse er lakkert innvendig og tåler vann, de flasser ikke av. Det dummeste er at butikken ikke opplyser om at det forsvinner i vann, føler seg litt lurt. Ha en koselig helg, klem fra Mona

Timotei sa...

Å så dumt! Men kan du skjønne da, vaser som ikke tåler vann...

FO - 2 sa...

Vi foretar oss noen bomkjøp, alle og enhver, tenker jeg.
Til trøst.

Vaser burde uansett tåle vann ja.... Enig!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Noe så kjedlig da, en blomstervase som ikke tåler vann - hva er det da...???
For den var/er jo flott da...

Ha en super dag...

Torilpia sa...

Skikkelig ergelig .. får håpe du kan bruke den uten vann da :o)

Søte lykter du laget til hagen din. Blir morsomt å pynte opp med til sommeren. Tenker du å bruke te-lys i dem eller små kubbelys?

Koselig med litt vårstemning i disse dager. Tulipaner og små påskeliljer har i alle fall funnet veien hit ..
Ser at tulipanene og påskeliljene har blitt en ti cm høye ute i solveggen også nå .. så da går det riktig vei :o)

Håper alt er bra med deg ellers - klem!!!