onsdag 16. mai 2007

Hurra for 17.mai!!!



I morgon er den store dagen her igjen!!

Kven hugsar vel ikkje då vi var små og var med på
..å stå grytidlig opp fordi du vart vekt av salutten kl 07.00, og ikkje klarte å sova igjen pga alle sommarfuglane som flaksa i magen
..kor utruleg fin du syns du var når du hadde fått på den nystrokne bunadsskjorta og resten av bunaden
..å gå i tog og det var om og gjera å ropa og syngja høgast for å vera den "beste" klassen og skulen
..gnagsår fordi vi hadde fått nye lakksko, som sjølvsagt ikkje skulle brukast før 17.mai..
..sekkeløp i stive og kløande striesekker og det vart knall og fall der bunad, finsko, egg, og sekk låg i eit einaste virrvarr rundt deg.
..eggeløp som seinare vart potetløp på skulen vår...blei det kanskje litt vel mykje knuste egg..
..springa 60 meteren som vi hadde øvd på i dagasvis både på skulen og på fritida
..møta naboar,slekt, vener, kjente og ukjente til ein stor fest på skuleplassen
..og ikkje minst - eta så mange is om vi berre klarte!! Det var stort å vita at denne dagen var det ikkje nei i foreldra sin munn om du spurde etter ny is når du nett hadde svelgt siste biten på den forrige :oD
..kjenna kor utruleg sliten du var om kvelden etter alle inntrykk, aktivitetar og iseting. og kor fantastisk befriande følelse det var når du kunne ta bunaden av!
Ein del av det er nå forresten like spennande i dag sjølv om eg er blitt vaksen ;o)
Ynskjer deg som er innom ei fantastisk flott 17.maifeiring!! Kos deg og nyt dagen :o)


7 kommentarer:

JULIEK sa...

Ha ha ja jeg er som deg, endel av dette er jo like spennende fortsatt. Har heldigvis beholdt den deilige sitrende følelsen som jeg har denne dagen, den sitter godt i. Kos dere så mye imorgen. Stor klem fra meg : )

Anonym sa...

Så fint og koselig skrevet! Ja, det er så sant så sant. Det er litt stress i forkant nå synes jeg (som jeg ikke tenkte over da jeg var liten) Men når man ser hvor glad barne er i denne dagen er det jo sååå kjekt! Og når dagen først er der så koser nok vi voksne oss også da! Rart å tenke på at sikkert alle skal gjøre omtrent det samme denne dagen,, he,he. Kos dere masse i morgen! Klem :o) (Ps! Tapethestene mine er for salg! Bare send meg en mail. Har ennå ikke fått laget egen blogg for salg ennå)

Cloudberry sa...

Håper dere får en kjempefin dag i morgen :)

Nette sa...

Koselig mimring her ja...gleder meg til i morgen, det er første gang Annika skal være med å gå i barnehagetog, det blir stas! Kose dere masse og gratulerer med morgendagen!

Sigurd Olav Silset sa...

Kjenner meg veldig igjen i dette ja. Artig å se at slike forventninger går i arv til ungene. De er så spente at de har ennå ikke sovnet hører jeg. Det blir nok en lang men kjekk dag i morgen:) Kos dere!!

Anonym sa...

Kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen din av 17. mai ja. Husker når vi sto oppstilte og skulle gå i tog. Det var stort. Husker jeg fikk helt frysninger på ryggen når korpset begynte å spille. Ønsker deg en kjempefin dag i morgen!

FO - 2 sa...

For en flott, velformulert og passende beskrivelse.
Viktig å huske på og å bevare barnet i seg.
Da kan man jo også lettere forstå sine egne barn. (:
Mine to frøkener gleder seg! (:
God 17 mai til deg! (: