søndag 20. mai 2007

Litt gamalt og litt nytt..


I helga har vi vore på besøk i barndomsheimen min og då fekk eg denne koppen og tefatet med meg heim igjen. Eg fekk det av oldemor og oldefar då eg var liten, og det har alltid stått på ei hylle på rommet mitt. Den er så utruleg fin og eg syns derfor det passa betre å ha den med heim og pynta på kommoden i stova med den.. Under tefatet står det figjo, men ikkje noko årstal så eg veit ikkje kor gamal den eigentleg er..

Eg var også innom gåvebutikken på heimplassen min og der fann eg denne krukka/glaset i fattigmannssølv. Den kan brukast til vase (men då med ekstra glass oppi til å ha vatnet i ;o) eller ein kan ha stearinlys oppi. Nett no er den vase med epleblomst oppi.. Syns den passa godt saman med det vesle glaset eg fekk av Anniche, som eg har telys oppi.
Ha ei flott kommande veke, folkens!!




16 kommentarer:

Anonym sa...

Skjønn kopp Merete !!! Kjekt med slike skatter fra barndomshjemmet. Vi snakkes i morgen, har du funnet fram regntøyet etter gammelt ??

Anonym sa...

Så fine ting!! Slik stor vase frå Nordal kjøpte eg meg også sist eg var heime :)

Hulda sa...

Så fin den mokkakoppen var. Mamma har noen som er ganske lik denne. Noen i rosa, noen i lys blå og noen gule, pluss ei kanne i lyseblått, de har også slik gullkant. Nydelige. Flott vase i fattigmannssølv også. Jeg har to slike telysglass, med samme mønster på.

JULIEK sa...

Så koselig med en slik gammel kopp og tefat. Nydelige sølv saker også : )

Nette sa...

Sånne kopper har jeg også, de er kjempefine! Vasen din var nydelig!

FO - 2 sa...

Skjønn kopp! (:
Med gode minner "oppi"....

Nydelig vase også.

Ønsker deg ei vidunderlig uke også. (:

Penelene sa...

Skjønne ting - så fine bilder :)

Sigurd Olav Silset sa...

Har sett de koppene hos Annette, og de er bare såååå søte! Og slike vaser i fattigmannssølv er så dekorative!

Anonym sa...

For en nydelig kopp! Heldig du er som finner slike skatter.

Anonym sa...

Nydelig både vase og kopp du kom hjem med....fikk med meg noen greiner av et epletre jeg også, er jo så nydelige blomster..Ha en fin uke du også!

Anonym sa...

Å for en nydelig kopp du har...

Ha en flott kveld...

elin1976 sa...

For en herlig kopp. Hadde ikke vært meg i mot å ha et helt servise i denne serien. Fattigmann sølvet var også nydelig. Flott med epleblomsten oppi. Klem:O)

Anonym sa...

Så nydelig en kopp! Jeg har nesten samme selv, men i mange forskjellige farger.
Og minner fra barndommen var at jeg og søsteren min fikk hver vår "snill pike" kopp. Mamma har de enda, og jeg tropr jammen hun har sin, som hun fikk da hun var liten også.

Anonym sa...

Ja, dette var fine bilder av vakre ting! :o)

@afjo72 sa...

Så søte! Hyggelig med slike gamle barndomsminner. :o)

Anonym sa...

Nydelig kopp! Minner meg om et sett mamma har i skapet sitt.